ВИСТАВКИ ONLINE: Волненко Анатолій Никонович

 

 

 

 

збільшити зображення

Ескіз костюма імама.
Опера "Запорожець за Дунаєм"


збільшити зображення

Ескіз костюма
до балету "Дон Кіхот"


збільшити зображення

Ескіз костюма
до балету "Дон Кіхот"

збільшити зображення
Ескіз костюма

Анатолій Никонович
В О Л Н Е Н К О

(1902 - 1965)


До 100-річчя від дня народження

Визначний український художник театру, заслужений діяч мистецтв України, А.Волненко народився у Харкові 21 листопада 1902 р. 1915 року вступив до Харківського художнього училища. Згодом працював у художньо-індустріальних майстернях Харкова (1918), плакатистом в "УкрРОСТА" (1919), був художником Наркомату охорони здоров'я УРСР (1921).
1922 р. вступив до Харківського художнього інституту, де навчався фаху у професора О.Хвостенка-Хвостова. Вже з 1925 р. почав працювати художником-постановником у Харківській державній опері. 1926 року глядачі побачили на сцені цього театру оперу "Аїда" Дж.Верді в оформленні молодого митця. Наступна сценографічна робота А.Волненка, - після закінчення інституту, - оформлення першого українського балету на сучасну тему "Ференджі" Б.Яновського.
Про подальше творче зростання таланту митця засвідчило яскраве і переконливе сценографічне вирішення балету "Дон Кіхот" Л.Мінкуса (1932). Високу оцінку здобула його праця над постановкою опери М.Мусоргського "Борис Годунов". Преса і глядачі одностайно відмітили оригінальність, точну історичну трактовку пушкінського сюжету у виставі та її декораційному рішенні. Поетичністю і тонким відчуттям музики відрізнялися також декорації до опери "Євгеній Онєгін" П.Чайковського (1933).
З 1935 р. художник живе у Москві, де працює в обласному драматичному театрі. На сцені цього театру він оформив вистави "Шторм" В.Білля-Білоцерковського (1937), "Моя мати" Б.Наврозова (1937) і "Сорочинський ярмарок" М.Старицького за М.Гоголем (1938).
З початком війни А.Волненко іде до лав Радянської Армії. Був кілька разів важко поранений у боях. Закінчив свій фронтовий шлях 1945 року у Відні.
1946 року А.Волненко за рекомендацією А.Петрицького вступає до Спілки художників України, а згодом його запрошують художником-постановником до Національної опери України. В театральних роботах А.Волненка 1950-1960-х років помітне прагнення до більш органічного і глибокого поєднання образотворчого задуму з музичною драматургією в оперних і балетних виставах. У наступних його роботах на сцені Національної опери, а серед них "Маруся Богуславка" А.Свєчникова (1951), "Запорожець за Дунаєм" С.Гулака-Артемовського (1956), "Лісова пісня" М.Скорульського (1958), "Назар Стодоля" К.Данькевича (1960), відбилося тонке розуміння митцем особливостей українського краєвиду, народного побуту і національного костюму.
1958 року А.Волненко був удостоєний звання заслуженого діяча мистецтв України.
Одна з останніх робіт визначного художника театру - низка ескізів до балету В.Кирейка "Тіні забутих предків" (1963). У його творчій спадщині також серія графічних і станкових робіт на тему війни 1941-1945 рр., цикл живописних полотен "Древній Київ", написаний протягом 1946-1965 рр.
А.Волненко відійшов у вічність після тяжкої і тривалої хвороби 21 серпня 1965 р.

 

 

 

 

збільшити зображення

Ескіз декорації
до балету "Лускунчик"


збільшити зображення


Ескіз декорації
до балету "Лускунчик"

збільшити зображення

Ескіз декорації
до балету "Зима й весна"


збільшити зображення

За мотивами "Вія"
М. Гоголя



збільшити зображення

Проект оформлення опери
"Євгеній Онєгін"

 

 

 

 

 

 

 

 

Хостинг сайту «Дата-центр Nerus.com»